Teklif Listesi

Teklif Listeniz Boş

Henüz teklif listenizde ürün yok Gimel'de mevcut binlerce ürünü keşfedin ve teklif listenize kolayca ekleyin.

Hemen Teklif Al
Menu

Serigrafi Baskı Nedir?

Serigrafi, şablonlu bir tasarımın bir örgü elek, mürekkep ve bir silecek kullanarak düz bir yüzeye aktarılması işlemidir. Kumaş ve kağıt en çok ekran baskılı yüzeylerdir, ancak özel mürekkeplerle ahşap, metal, plastik ve hatta cam üzerine baskı yapmak da mümkündür.

Temel yöntem, ince bir örgü ekranda bir şablon oluşturmayı ve ardından alttaki yüzeyde tasarımınızın bir izini oluşturmak için mürekkebi (veya resim ve posterlerde boya) itmeyi içerir.

Sürece bazen serigrafi veya serigrafi baskı denir ve gerçek baskı işlemi her zaman oldukça benzer olsa da, şablonun oluşturulma şekli kullanılan malzemelere bağlı olarak değişebilir.

Serigrafi tekniği kullanılarak yapılan tasarımlarda sadece bir ton mürekkep veya birkaç mürekkep kullanılabilir. Çok renkli öğeler söz konusu olduğunda, renkler her mürekkep için ayrı şablonlar kullanılarak ayrı katmanlara uygulanmalıdır.

Serigrafi ve Dijital Baskı Arasındaki Fark Nedir?

Doğrudan giysiye (DTG) dijital baskı, görüntüyü doğrudan tekstile aktarmak için özel bir kumaş yazıcısı (mürekkep püskürtmeli bilgisayar yazıcısı gibi) kullanır. Tasarımı doğrudan kumaşa aktarmak için dijital bir yazıcı kullanıldığı için ekran baskısından farklıdır. Şablon olmadığı için, ayrı katmanlardan ziyade aynı anda birden fazla renk uygulanabilir, yani bu teknik genellikle karmaşık veya çok renkli tasarımlar yazdırmak için kullanılır.

Ekran baskısının aksine, çok az kurulum gerekir, bu da dijital baskının küçük giysi veya tek parça baskı için daha uygun maliyetli bir seçenek olduğu anlamına gelir. Şablondan ziyade bilgisayarlı bir görüntü kullandığı için, fotoğrafik veya son derece ayrıntılı tasarımlar üretmek için harikadır. Ancak renkler, katı mürekkep blokları yerine CMYK tarzı renk noktaları kullanılarak basıldığından, serigrafi baskı ile elde ettiğinizle aynı renk yoğunluğunu sağlamaz. Dijital bir yazıcıyla da tekstüre efektler oluşturamazsınız.

Serigraf Baskı ve Transfer Baskı Arasındaki Fark Nedir?

Transfer baskı, bir tasarımı kumaşa bağlamak için ısı kullanan her türlü baskıya verilen addır. Tasarım, transfer veya süblimasyon kağıdı adı verilen ısıya reaktif yapıştırıcı ile kaplanmış bir malzemenin üzerine basılır. Transfer kağıdına bir ısı presi uygulandığında, yapışkan ısıya tepki verir ve alttaki kumaşın yüzeyine yapışarak basılı bir tekstil oluşturur.

Transferli baskı kolay ve uygun maliyetlidir, bu nedenle daha küçük boyutlu kişiselleştirilmiş baskılar için harikadır. Ekran baskısının yapamayacağı ayrıntılı fotoğraf tasarımlarını aktarmak için de kullanılabilir. Dijital transfer baskı, garip şekilleri nedeniyle ekran baskısı için zor olabilen çanta, şapka veya ayakkabı gibi öğeler üzerinde harika sonuçlar elde etmek için de kullanılabilir.

En iyi sonucu elde etmek için ısı transferi sürecini dijital tekniklerle birleştirmek de mümkündür. Dijital transfer baskı ile bilgisayar yazılımı kullanılarak bir tasarım oluşturulur ve beyaz transfer kağıdına yazdırılır. Daha sonra tasarım, doğru sonuçlar elde etmek için dijital bir taslağı izleyen bir çizici adı verilen bir makine kullanılarak kesilir. Bitmiş transfer, giysi veya aksesuar üzerinde istenen noktaya yerleştirilir ve daha sonra kumaşa bağlamak için ısıl işlemden geçirilir.

Transfer baskının bir dezavantajı varsa, kalitenin kullanılan malzemelere bağlı olarak büyük ölçüde değişebileceği ve düşük kaliteli malzemeler ve kalitesiz teknikler kullanan bazı yazıcıların son yıllarda ona kötü bir ün kazandırmış olmasıdır. Ancak, iyi bir transfer malzemesi kullanıldığı ve tasarım özenle uygulandığı sürece, ortaya çıkan giysi yüksek kaliteli, uzun ömürlü bir parça olacaktır. Dijital olarak yazdırılan tüm kıyafetlerimiz, en son teknoloji ürünü yazıcılar ve çiziciler kullanılarak uygulanan birinci sınıf, yumuşak dokunuşlu transfer malzemeleri kullanılarak oluşturulur, bu nedenle piyasadaki en iyi dijital baskının bazılarını sunduğumuzdan eminiz.

Serigrafi Tarihçesi

Serigrafi eski bir sanat şeklidir. Tekniğin erken bir versiyonuna ilk olarak Çin'de kumaşlara baskı desenleri yöntemi olarak AD 950 civarında öncülük edildi. Birkaç yüzyıl sonra, Japon zanaatkârlar, mürekkebi insan saçından dokunan bir örgü ekrandan itmek için sert bir fırça kullanarak tasarımları kağıt ve kumaşa aktarma uygulamasını benimsedi.


Serigrafi 18'inci yüzyılda Avrupa'ya geldi, ancak o zamanki ipek örgünün yüksek maliyeti nedeniyle bir kumaş baskı yöntemi olarak kullanımı çok yaygın değildi. İpek Yolu ithal ipliği daha uygun hale getirdiğinde, serigrafi yavaş yavaş kumaş baskısı için popüler ve karlı bir yol haline geldi. 20. yüzyılın başlarında, matbaacılar, fotoğrafçılığa duyarlı emülsiyonlar geliştirerek, zanaatkârların karmaşık şablon tasarımlarını çok daha kolay yaratmalarına izin verdiler.

1930'larda sanatçılar, serigrafi baskı ile sanatsal bir ortam olarak denemeye başladılar ve yeni buldukları serigrafiyi endüstriyel baskıdan ayırmak için adlandırdılar. 1960'lara gelindiğinde Eduardo Paolozzi ve Andy Warhol gibi sanatçılar, güzel sanatlar yaratmak için serigrafi baskı kullanıyorlardı.

Pop-art olarak adlandırılan sanat akımı, tek bir görüntünün birden fazla kopyasını oluşturmak için ekran baskısı kullandı ve aslında güzel sanatın ne olduğunu sorguladı. Warhol'un ünlü Marilyn Diptych eseri serigrafi baskısının sanatsal bir form olarak belki de en iyi bilinen örneğidir.

Günümüzde serigrafi hem sanatsal bir platform hem de ticari bir baskı işlemi olarak kullanılmaktadır. Bir şablon aynı tasarımı yüzlerce hatta binlerce kez yeniden üretmek için kullanılabilir, bu nedenle büyük miktarda özel giysi üretmek için mükemmel bir tekniktir.

Gimel’de, yazıcılarımızın hepsi en iyi sonuçları sunmak için profesyonel olarak eğitilmiştir, böylece hizmetimizin piyasadaki en iyisi olduğundan emin olabilirsiniz. Tişörtler, kapüşonlular ve sweatshirtler de dahil olmak üzere çok çeşitli kıyafetler üzerinde özel tasarımlar oluşturmak için sınıfının en iyisi ekipmanı kullanıyoruz, bu yüzden bugün hangi kişiselleştirilmiş öğeleri oluşturabileceğinize emin olabilirsiniz.

İşletmeniz, spor takımınız veya müzik grubunuz için doğru promosyon ürünlerini bulma konusunda daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa, daha fazla bilgi edinmek için internet sitemize göz atın.